Škola a Mozek - jde to dohromady?
člověk je bohem,
když sní, a žebrákem,
když přemýšlí
«------- Sto zvířat - Škola
http://www.graphic.org/mind-mapping-software/freemind-review.html
♣♣♣♣♣♣♣
pěkný článek o SW Freemind web SW Freemind %%%%%%%%%%%%%%%%%%%% Can Help YOU MindMapping in Management Mind Mapping in Learning and Teaching Mind Mapping in Personal Development Reviews of the Major Mind Mapping Software Tools FreeMind Review XMind Review iMindMap Review Compendium Review ConceptDraw MINDMAP NovaMind Review %%%%%%%%%%%%%%%%%%%% http://www.yworks.com/en/products_yed_about.htm?gclid=CLLrqbasrqcCFZMK3wodkC6_BA http://www.toolkitforthinking.com/creative-thinking/mind-mapping?gclid=CJ6r5NOsrqcCFRYv3wod7X1SBw http://www.toolkitforthinking.com/miscellaneous/useful-websites-1
a mindmappingu
http://www.graphic.org/mind-mapping-software/freemind-review.html
http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Asked_questions
a SOUHRN i o jiných SW
http://www.graphic.org/mind-mapping-software/
How MindMapping
MindJet MindManager 8 Review
Free Flowchart Editor
Create and automatically arrange flowcharts with ease.
www.yworks.com/products/yed
http://www.yworks.com/en/products_yed_download.html
==================
http://www.toolkitforthinking.com/creative-thinking/concept-fan
Mind Map Software
FreeMind
Mindomo
MindMeister
Bubbl.us
http://www.toolkitforthinking.com/
http://www.toolkitforthinking.com/critical-thinking/anatomy-of-an-argument
http://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=dG9vbGtpdGZvcnRoaW5raW5nLmNvbXx0b29sa2l0Zm9ydGhpbmtpbmd8Z3g6MmM0NmY0NTk2MzUwZjMyMg
http://www.toolkitforthinking.com/problem-solving/cause-and-effect-diagrams
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
web SW Freemind
http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Asked_questions
Psychologie a školní psychologové jako šafrán!
V Česku chybí psychologové pro děti, na 25 škol připadá jeden
Úzkostí, hyperaktivitou či poruchami pozornosti, které vyžadují odbornou pomoc, trpí podle většiny výzkumů z posledních let sedm až deset procent dětské populace. To je mnohem víc než dřív, kdy se o některých poruchách příliš nemluvilo. A z propočtů vychází, že stovku takových školáků má pod drobnohledem v průměru jediný psycholog.
Ministerstvo školství uvádí, že jen v základních školách je 33 tisíc dětí s vývojovými poruchami učení. Mají nesmírné problémy se čtením, psaním. Jsou nezvladatelné, zlobí.
Počet psychologů působících na českých školách sice dlouhodobě stoupá, ale podle odborníků je jich stále zoufale málo – jeden psycholog připadá zhruba na 25 škol.
Tam, kde psychologa mají, je přitom i méně projevů šikany a agresivity, potvrzují i učitelé.
Z údajů Ústavu pro informace ve vzdělávání vyplývá, že v září 2005 bylo ve školách 175 psychologů, od té doby se jejich počet téměř zdvojnásobil na 331 psychologů v září 2010. Počet škol klesl z 8681 v roce 2005 na loňských 8474.
Pomohly eurofondy, co dál, se teď neví
Zvýšit počet psychologů se snažil v uplynulých dvou letech projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť. Projekt, za kterým stál Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, získal z evropských fondů 139 miliónů korun. Teď skončil.
„Nedovedeme si představit, že by nepokračoval,“ řekl ČTK Jaroslav Hejný, ředitel ZŠ v Brankovicích na jižní Moravě. Škola má díky projektu sice ne psychologa, ale alespoň speciálního pedagoga na plný úvazek. Sama by ho ale ze svého rozpočtu nemohla zaplatit.
„Je členem pedagogického sboru, ale zároveň je člověkem zvenku. Rodiče i žáci mu tak svěří věci, které by učitelům neřekli,“ uvedl Hejný.
Podle něj pomáhá speciální pedagog i některým školkám v okolí, zejména posoudí, zda děti zvládnou nástup do školy.
Marek Přibil, Právo
MULTI KULTI nebo jsou to domácí problémy a otazníky didaktiky? Kooperativní výuka a osobní asistenti, nebo čínský učitel a 80 žáků ve třídě?!
http://www.ct24.cz/domaci/106695-neziskove-organizace-vlada-ignoruje-diskriminaci-romskych-zaku/
Učitele budeme dovážet z Číny:
http://www.lidovky.cz/pred-studiem-ucitelstvi-by-mela-byt-povinna-praxe-ve-skole-navrhuje-ministr-1vl-/ln_domov.asp?c=A100908_080055_ln_domov_pks
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Co se to v těch pilinách děje?
Mozkové vlny
Beta vlny (13 až 30 Hz)
Tyto vlny převládají v normálním bdělém stavu vědomí. Probíhá zde logicko-analytické myšlení, při vyšších frekvencích nastávají stresové stavy nebo stavy napětí. Nad 30 Hz jde o gama vlny.
Alfa vlny (8 až 13 Hz)
Převládají v uvolněných a současně bdělých stavech.
Charakteristický je pro ně klid a mír bez pocitu ospalosti nebo únavy.
Vznikají zde představy, kreativní řešení problémů a idejí. Mozek při alfa vlnách pracuje celkem harmonicky.
Théta vlny (4 až 8 Hz)
Charakterizují stav hlubokého uvolnění, určité fáze spánku. Při théta frekvencích lze v bdělém stavu vědomí nacházet neobvyklá řešení problémů.
Delta vlny (0 až 4 Hz)
Tato frekvence se ve větší míře vyskytuje hlavně v hlubokém spánku nebo stavu hlubokého uvolnění, doprovází pak také jednotlivé procesy tělesné regenerace.
Přístroj Mindball
Je založen na tom, že pokud dokáže někdo potlačit vlnové délky alfa a théta a vyrovnat jejich hladiny, aby nebyly rozkolísané, čeká ho "odměna" v podobě gólu. Aby se člověk co nejvíce soustředil, musí převládat vlnění beta o frekvenci 13 až 15, maximálně 18 Hz. Všechny vlnové délky produkuje mozek stále.
0000000000000000000000000000
oooooooooooooooooooooooooooo
NEEDITOVÁNO
pro návrat použijte akci "Zpět" ve vyhledávači:
ŠKOLNÉ --
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/971246
http://media.rozhlas.cz/_obrazek/02412583.jpeg?im=1&mand=gt&sc_x=800&sc_y=599
.... i ty jeden ....parazite!
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/bezplatne-studium-na-vysoke-skole-je-parazitovanim-rekl-klaus--986917
http://www.rozhlas.cz/zpravy/literatura/
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/984175
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/982985
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/760548
5000 let čerstvá novinka:
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/966502
člověk je bohem,
když sní, a žebrákem,
když přemýšlí